К основному контенту

НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ

Навчальна програма предмета «Захист Вітчизни» (10-11 кл)




ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН №1
вивчення предмета юнаками (дівчатами за їх власним бажанням)

№ з/п
Розділ, тема
Кількість годин
на тиждень
(1,5 год.)
Кількість годин
на тиждень
(2 год.)
військово-польові
заняття
Разом.
1 рік
(10 клас)
2 рік
(11 клас)
Разом
1 рік
(10 клас)
2 рік
(11 клас)


Вступний урок
1
1
-
1
1
-
-

Розділ 1. Збройні Сили України на сучасному етапі
5
2
3
6
2
4
-
1
Нормативно-правова база з військових питань. Історія розвитку українського війська
2
1
1
3
1
2
-
2
Основи міжнародного гуманітарного права
2
-
2
2
-
2
-
3
Військова присяга та військова символіка України
1
1
-
1
1
-
-

Розділ ІІ. Статути Збройних сил України
5
3
2
5
3
2
-
1
Військовослужбовці та
відносини між ними
1
1
-
1
1
-
-
2
Військова дисципліна
1
-
1
1
-
1
-
3
Розподіл часу й повсякденний порядок у підрозділах
2
2
-
2
2
-
-
4
Вартова служба
1
-
1
1
-
1
-

Розділ ІІІ. Стройова підготовка
8
4
4
10
5
5

1
Стройові прийоми і рух без зброї та зі зброєю
6
4
2
8
5
3
-
2
Строї відділення
2
-
2
2
-
2
-

Розділ ІV. Вогнева підготовка
23
10
9
30
15
11
4
1
Стрілецька зброя та поводження з нею
6
4
2
10
7
3
-
2
Основи стрільби зі стрілецької зброї
2
1
1
3
2
1
-
3
Ведення вогню з місця по нерухомих цілях і цілях, що з’являються
13
5
4
15
6
5
4
4
Ручні осколкові гранати та поводження з ними
2
-
2
2
-
2
-

Розділ V. Тактична підготовка
26
11
4
36
16
9
11
1
Основи загальновійськового бою
1
1
-
2
2
-
-
2
Дії солдата в бою
4
4
-
6
6
-
-
3
Дії солдата в бою у складі бойових груп
4
2
2
7
3
4
-
4
Основи військової топографії
6
4
2
10
5
5
-
5
Дії солдата в бою у складі механізованого відділення
10
-
-
10
-
-
10
6
Озброєння та бойова техніка військової частини (підрозділу)
1
-
-
1
-
-
1

Розділ VІ. Прикладна фізична підготовка
11
6
3
19
11
6
2
1
Гімнастика
2
1
1
3
2
1
-
2
Прискорене пересування та подолання перешкод
3
1
-
3
1
-
2
3
Основи самозахисту
2
2
-
3
2
1
-
4
Прикладні фізичні вправи та елементи видів спорту (національні бойові мистецтва, гирьовий спорт, гімнастика атлетична)
4
2
2

10


6


4

-

Розділ VІІ. Основи цивільного захисту
11
6
5
14
7
7
-
1
Нормативно-правова база цивільного захисту
1
1
-
1
1
-
-
2
Надзвичайні ситуації та загроза їх виникнення
2
2
-
2
2
-
-
3
Основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях
5
2
3
7
3
4
-
4
Основи рятувальних та інших невідкладних робіт
3
1
2
4
1
3
-

Розділ VІІІ. Основи медичних знань і допомоги
13
7
5
16
8
7
1
1
Смерть, ознаки клінічної та біологічної смерті, методи оживлення потерпілих
2
2
-
2
2
-
-
2
Надання домедичної допомоги при кровотечах, пораненнях, переломах та вивихах
3
2
1
4
2
2
-
3
Домедична допомога в умовах бойових дій
7
3
3
9
4
4
1
4
Психологічна підготовка до захисту Вітчизни 
1
-
1
1
-
1
-

Резерв часу

4


3

1

5

2
3
-

РАЗОМ
105
52
35
140
70
52
18

Орієнтовний план проведення навчально-польових занять (зборів)

з/п
Назва розділу (предмета)
Кількість годин
1
день
2
день
3
день
1
Тактична підготовка
11
6
5

2
Вогнева підготовка
4


4
3
Основи медичних знань і допомоги
1


1
4
Прикладна фізична підготовка
2

1
1

Всього:
18
6
6
6

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН № 2вивчення предмета дівчатами (юнаками, які не вивчають військової справи)
1 рік (10 клас), 2 рік (11 клас)

Розділ, тема
К-сть год на тиждень (1,5 год.)
К-сть год на тиждень (2 год.)
заняття у   лікувально- оздоровчому закладі
Разом
1 рік
10 кл
2 рік
11 кл
Разом
1 рік
10 кл
2 рік
11 кл
Вступний урок
1
1
-
1
1
-
-
Розділ І. Основи медичних знань і допомоги.
34
34
-
45
45
-
8
Тема 1.1. Основи законодавства України щодо охорони здоров’я людини
1
1
-
2
2
-
-
Тема 1.2. Медична допомога при порушенні здоров’я людини
2
2
-
3
3
-
4
Тема 1.3. Ліки та засоби домедичної допомоги
3
3
-
4
4
-
-
Тема 14. Вплив уражаючих факторів надзвичайних ситуацій на людину
1
1
-
2
2
-
-
Тема 1.5. Поняття про травму.Травми основних системи організму людини систем та їх наслідки. Травматичний шок. Політравма.
6
6
-
8
8
-
-
Тема 1.6. Поранення. Кровотечі. Домедична допомога при пораненнях і кровотечах. Перев’язка пораненого.
10
10
-
12
12
-
-
Тема 1.7. Домедична допомога при переломах і вивихах.
4
4
-
5
5
-
-
Тема 1.8. Правила транспортування травмованих
2
2
-
2
2
-
-
Тема 1.9. Інфекційні захворювання. Профілактика інфекційних захворювань
4
4
-
5
5
2
2
Тема 1.10. Дія на організм людини йонізуючого випромінювання
1
1
-
2
2
-
1
Розділ 2. Домедична допомога у надзвичайних ситуаціях
22
10
12
36
13
23
-
Тема 2.1. Оцінювання стану організму людини. Термінальний стан
2
2
-
2
2
-
-
Тема 2.2. Домедична допомога при гострих порушеннях дихання та під час зупинки серця
3
3
-
4
4
-
2
Тема 2.3. Опіки. Домедична допомога при опіках. Допомога при тепловому та сонячному ударі, обмороженні і електротравмах
5
5
-
7
7
-
-
Тема 2.4. Отруєння. Домедична допомога при отруєннях
5
-
5
10
-
10
1
Тема 2.5. Домедична допомога при укусах отруйних змій та комах
2
-
2
3
-
3
-
Тема 2.6. Домедична допомога при утопленні, тривалому здавлюванні та інших паталогічних станах
5
-
5
10
-
10
-
Розділ 3. Основи цивільного захисту
7
7
-
7
7
-
-
Тема 3.1. Нормативно-правова база цивільного захисту
1
1
-
1
1
-
-
Тема 3.2. Надзвичайні ситуації та загроза їх виникнення
2
2
-
2
2
-
-
Тема 3.3. Основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях
7
3
4
7
3
4
-
Тема 3.4. Основи рятувальних та інших невідкладних робіт
5
3
2
5
3
2
-
Розділ 4. Міжнародне гуманітарне право (МГП) про захист цивільного населення
3
-
3
3
-
3
-
Тема 4.1. Основні положення МГП
1
-
1
1
-
1
-
Тема 4.2. Застосування МГП
1
-
1
1
-
1
-
Тема 4.3. Засоби і методи ведення воєнних дій
1
-
1
1
-
1
-
Розділ 5. Домедична допомога в бойових умовах
12
-
13
17
-
17
5
Тема 5.1. Основні принципи надання домедичної допомоги в умовах бойових дій. Тактична медицина
1
-
1
1
-
1
-
Тема. 5.2. Надання домедичної допомоги в секторі обстрілу
3
-
3
5
-
5
1
Тема 5.3. Транспортування (переміщення) пораненого в сектор укриття
2
-
3
2
-
2
1
Тема 5.4. Надання допомоги в секторі укриття
6
-
6
9
-
9
3
Контроль практичних навичок
-
-
-
-
-
-
2




Навчальна програма гуртка «Джура»
http://zachustvitchznu.ucoz.ru/load/gurtkova_robota/navchalna_programa_gurtka_kozacko_licarskogo_vikhovannja_dzhura/7-1-0-144





Рекомендації щодо ведення сторінок журналу 

з предмета «Захист Вітчизни»



         Усі записи щодо оцінювання різних видів діяльності та контролю роблять у формі називного відмінка: «зошит», а не «за зошит»; «І семестр», а не «за І семестр» тощо.
         Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється за 12-бальною системою (шкалою),  і його результати позначаються  цифрами від 1 до 12.  Критерії оцінювання навчальних досягненьреалізуються в нормах оцінок, які встановлюють чітке співвідношення між вимогами до знань, умінь і навичок та показником оцінки в балах.
         У разі неатестації учня робиться відповідний запис: «н/а»(не атестований(а)).
         У випадках, коли учні звільнені за станом здоров’я від занять фізичними вправами, навчального предмета  «Захист Вітчизни», при виставленні тематичних,  семестрових  та річного балів   робиться відповідний  запис:  «зв» (звільнений (а)).
         При виставленні тематичної оцінки (у журналі колонка із записом Тематична без дати) враховуються всі види навчальної діяльності, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми. При цьому проведення окремої тематичної атестації не передбачається. Оцінка за виконання нормативу не є домінуючою при здійсненні тематичного, семестрового чи річного оцінювання (лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 09.06.2011 №1/9-454).
         Семестрова оцінка виставляється без дати до класного журналу в колонку з надписом «І семестр», «ІІ семестр».Семестрове  оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок. При цьому мають ураховуватися динаміка особистих навчальних досягнень учня (учениці) з предмета протягом семестру, важливість теми, тривалість її вивчення, складність  змісту тощо.
         Семестрова оцінка може підлягати коригуванню. Скоригована семестрова оцінка виставляється без дати в колонку з надписом «Скоригована» поруч із колонкою І семестр або ІІ семестр. Колонки для виставлення скоригованих оцінок відводяться навіть за відсутності учнів, які виявили бажання їх коригувати. В 11 класі  навчально-польові заняття записуютьсята оцінюються як окрема тема, а семестрова оцінка виводиться з їх урахуванням.
         Річна оцінка виставляється до журналу в колонку з надписом «Річна» без  зазначення дати, не раніше ніж через три дні після виставлення оцінки за ІІ семестр.
         У графі «Зміст уроку» відповідно до календарного планування стисло записується тема уроку.
         У графі «Завдання додому» стисло записується його зміст (прочитати, вивчити напам’ять, повторити тощо), параграфи (сторінки) підручника, номери завдань, вправ тощо.
         У випадку відсутності вчителя  педагогічний працівник, який його заміняє, у графі «завдання додому» після запису домашнього завдання записує  «заміна», прізвище,  ініціали та засвідчує запис власним підписом.
         На початку кожної теми проводиться інструктаж із БЖД. Запис про проведення інструктажу робиться у класному журналі та журналі реєстрації первинного, позапланового, цільового інструктажів із безпеки життєдіяльності учнів (Лист МОНМС України від 09.06.2011 №1/9-454).
         Наприкінці навчального року вчитель-предметник підводить підсумки виконання навчальних програм: «програму виконано» і ставить свій підпис.  
Особливу увагу звернути на відповідність оцінок факту присутності учня на уроці.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Військова служба за контрактом – важлива складова обороноздатності держав и

Військова служба за контрактом – важлива складова обороноздатності держав и У Львові, в  Будинку офіцерів, відбувся науково-практичний семінар для викладачів предмета «Захист Вітчизни» загальноосвітніх навчальних закладів. Близько півсотні освітян обговорили актуальні питання профорієнтаційної роботи щодо пропагування в молодіжному середовищі різних видів військової служби в контексті зміцнення обороноздатності держави та проведення Антитерористичної операції проти російських найманців на Донбасі. Зважаючи на численні зміни в законодавчому полі у військовій сфері та з метою надання достовірної й об’єктивної інформації з обраної тематики, організатори заходу запросили на захід представників силових структур гарнізону – обласного військового комісаріату, регіонального медіа-центру Міністерства оборони України, Національної Гвардії України. Зокрема, Володимир Скоростецький, підполковник, військовий журналіст, поділився інформацією щодо наявних видів комплектування військових час

Організація військово-патріотичного виховання в навчальному закладі

Організація військово-патріотичного виховання в навчальному закладі Курс нашої держави на створення професійної армії (перехід Збройних Сил України на контрактну основу їх комплектування) передбачає зменшення кількості юнаків, котрі будуть призвані до війська для проходження строкової військової служби в мирний час, і одночасно збільшення числа випускників навчальних закладів, яких після досягнення 25-річного віку без проходження військової служби братимуть на військовий облік військовозобов'язаних і призначатимуть для комплектування військових частин на воєнний час лише з допризовною підготовкою. У зв'язку з цим значно зростає роль військової підготовки у стінах навчального закладу, який безпосередньо (і в більшості випадків - раз у житті) дає юнакові знання і вміння, пов'язані з його майбутньою військовою діяльністю. Набуті в закладах освіти військові звання та навички визначатимуть рівень спроможності виконання конституційного обов'язку громадянином Укра

Концепція патріотичного виховання - 2017

Концепція патріотичного виховання - 2017 Сьогодні Українська держава та її громадяни стають безпосередніми учасниками процесів, які мають надзвичайно велике значення для подальшого визначення, першою чергою, своєї долі, долі своїх сусідів, подальшого світового порядку на планеті. В сучасних важких і болісних ситуаціях викликів та загроз і водночас великих перспектив розвитку, кардинальних змін у політиці, економіці, соціальній сфері пріоритетним завданням суспільного поступу, поряд з убезпеченням своєї суверенності й територіальної цілісності, пошуками шляхів для інтегрування в європейське співтовариство, є визначення нової стратегії виховання як багатокомпонентної та багатовекторної системи, яка великою мірою формує майбутній розвиток Української держави. Серед виховних напрямів сьогодні найбільш актуальними виступають патріотичне, громадянське виховання як стрижневі, основоположні, що відповідають як нагальним вимогам і викликам сучасності, так і закладають підвалини для фо